Firma Thermo King zapowiedziała, że od dnia 1 stycznia 2016 r. jej agregaty chłodnicze dla naczep o napędzie własnym oraz z pojazdu będą standardowo dostępne w
Europie wraz z najnowszej generacji czynnikiem chłodniczym o niskim potencjale tworzenia efektu cieplarnianego (GWP).
Równocześnie z tą zapowiedzią firma Thermo King wprowadza nowy czynnik chłodniczy R-452A o obniżonym GWP jako standard w swoich agregatach napędzanych z pojazdu V-Series. Nowy produkt Chemours Opteon™ XP44 (R-452A) ma około 50% niższą wartość GWP niż dotychczasowy czynnik.
– Firma Thermo King wypełnia swoje zobowiązanie dotyczące dostarczania przyjaznych środowisku rozwiązań kontroli temperatury – mówi Karin deBondt, wiceprezes i dyrektor generalny ds. samochodów ciężarowych, naczep i autobusów, Thermo King Europa, Bliski Wschód i Afryka. – Każdy nowy agregat do naczep i samochodów ciężarowych będzie urządzeniem o wysokiej wydajności i zostanie wyposażony w czynnik R-452A, a niezależnie od zastosowania go w nowych urządzeniach nasi klienci mogą zastosować to rozwiązanie w posiadanych instalacjach, korzystając z pomocy naszych wyszkolonych i certyfikowanych techników, którzy tworzą najbardziej rozbudowaną w branży sieć handlową i serwisową.
Począwszy od 1 stycznia 2016 r., europejscy klienci firmy Thermo King, chcący zwiększyć wydajność, a jednocześnie ograniczyć wpływ posiadanych urządzeń na środowisko naturalne, mogą zamawiać agregaty naczepowe SLXe, agregaty T-Series z napędem własnym, modele UT dla samochodów ciężarowych oraz V-series napędzane z pojazdu, w których standardowo zastosowano czynnik R-452A.